تکنیک‌های درآمدزایی بیشتر با گوگل ادز | راهکارهای افزایش بازدهی کمپین

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای کسب‌کارها استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل ادز خواهد بود، در این سیستم فقط برای مشتریان هدف خود هزینه پرداخت خواهید کرد که میتوانید بهترین شکل تبلیغات باشد، در این مقاله این موضوع را باهم بررسی خواهیم کرد
کد خبر: ۱۳۷۷۹۱۴

درآمدزایی؛ هدف اساسی تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل یک پلتفرم بی‌نظیر برای کسب درآمد بیشتر برای کسب‌وکارها از راه تبلیغات است. گوگل ادز به شما امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی را در این پلتفرم ایجاد کنید و کلیدواژه‌هایی را تعیین کنید که کاربران گوگل را به سایت کسب‌وکار شما هدایت می‌کند. مزیت این روش تبلیغاتی در این است که شما تنها بر اساس کلیک کاربران روی لینک تبلیغ، هزینه می‌کنید. اما برای افزایش درآمد در این شیوه تبلیغاتی چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟ کدام تکنیک‌ها با بهینه‌سازی کمپین باعث افزایش نرخ کلیک، افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش و درآمد برای کسب‌وکارها می‌شوند؟ در این مطلب با این تکنیک‌ها آشنا می‌شویم.

تکنیک‌های درآمدزایی بیشتر با گوگل ادز | راهکارهای افزایش بازدهی کمپین

تکنیک‌های مؤثر در کسب درآمد بیشتر با گوگل ادز

برای افزایش درآمد از طریق راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در تبلیغات گوگل ابتدا باید با برخی اصطلاحات بازاریابی و تبلیغ در این روش بازاریابی آشنا باشید. برای مثال تبلیغات   در گوگل ادز نوعی تبلیغات PPC یا Pay Per Click به معنای پرداخت به‌ازای کلیک است. بررسی این اصطلاح با درنظرگرفتن افزایش درآمد ما را به این هدف می‌رساند که باید کاری کنیم که افرادی روی لینک تبلیغ کلیک کنند که بیشتر از دیگران میل به خرید محصولات یا خدمات موردنظر را دارند. اصطلاح دیگر CTR یا Click-Through Rate به معنای نرخ کلیک است. در تبلیغات گوگل ادز به مجموعه تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ خود دریافت می‌کنید، نرخ کلیک گفته می‌شود؛ بنابراین شما باید برای افزایش نرخ کلیک و هدف‌گیری بهتر مخاطب تلاش کنید.

بااین‌حال، این اقدامات کافی نیست و صفحات فرود شما برای اقدام به عمل مناسب (مانند عمل خرید) باید آماده و بهینه‌سازی شده باشند تا حضور مخاطب در سایت شما به اقدام موردنظر شما بیانجامد. به این فرایند افزایش نرخ تبدیل گفته می‌شود. نرخ تبدیل، معیاری است که نشان می‌دهد، چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما، عمل موردنظر شما را انجام داده‌اند. در ادامه با برخی از تکنیک‌های مؤثر دیگر برای کسب درآمد بیشتر از تبلیغات گوگل ادز آشنا می‌شویم.

انتخاب کلیدواژه بر اساس مراحل قیف بازاریابی

همواره بهترین روش برای تبلیغات کسب‌وکار شما استفاده از تبلیغات گوگل خواهد بود، تبلیغات گوگل ادوردز؛ روشی پیشرو در عرصه تبلیغات آنلاین خواهد بود؛ برای افزایش درآمد از طریق اقدامات بازاریابی و تبلیغ با استفاده از گوگل ادز شما باید بدانید مخاطب هدف شما در کجای چرخه خرید قرار دارد. برای مثال اگر عموم مخاطبان هدف شما، برند شما نمی‌شناسند و شما می‌خواهید برندینگ هم انجام شود، می‌توانید از کلمات کلیدی حاوی نام برند استفاده کنید.

بهترین روش تبلیغاتی گوگل

  

اگر مخاطب هدف شما محصول را می‌شناسد نیازی نیست از کلمات کلیدی عمومی استفاده کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که باید از یک سو کلمات کلیدی را به‌خوبی انتخاب و مدیریت کنید و از سوی دیگر صفحات فرود را بهینه‌سازی کنید.

محل قرارگیری تبلیغ؛ عاملی مهم در افزایش درآمد با گوگل ادز

تبلیغات جستجوی گوگل ادز در یکی دو صفحه نخست گوگل و در بالا و گاهی در پایین صفحه‌ نمایش داده می‌شوند. محل قرارگیری تبلیغ یکی از نکات مهم در افزایش نرخ کلیک برای تبلیغ شما خواهد بود؛ به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که بررسی کنید، چه جایگاهی را کسب خواهید کرد. البته انتخاب دقیق جایگاه شما در صفحات نخست گوگل، ممکن نیست اما به مواردی مانند هزینه‌ای که می‌پردازید، کیفیت سئو سایت شما، هماهنگی محتوای تبلیغ و سایت و امتیاز کیفیت گوگل نیز بستگی دارد.

گاهی هزینه‌ای که برای تبلیغ می‌پردازید، نسبت به رتبه بالاتر از شما چندان تفاوتی ندارد اما میزان کلیکی که دریافت می‌کنید، نسبت به رقیب کاری خود کمتر است، بنابراین باید برای بهینه‌سازی و ارتقا جایگاه تبلیغ خود تلاش کنید و یا روی کلیدواژه‌هایی با رقابت کمتر سرمایه‌گذاری کنید.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی منفی برای هدف‌گیری بهتر مخاطب

پیشنهاد می‌کنیم هرگز بدون انتخاب کلمات کلیدی منفی، کمپین خود را راه‌اندازی نکنید. عدم انتخاب کلمات کلیدی منفی به معنای نمایش تبلیغ برای بسیاری از کاربران اینترنت است که در گروه مخاطبان هدف شما نیستند. برای مثال وقتی کلیدواژه شما "خرید دوربین دیجیتالی" باشد، ممکن است تبلیغ شما برای کسانی که با "خرید دوربین دیجیتالی از دیوار" وارد صفحات جستجو شده‌اند نیز نمایش داده شود؛ بنابراین وقتی کلمه کلیدی منفی را "دیوار" قرار دهید، دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

بهینه‌سازی زمان برای تبلیغ

تبلیغ در گوگل از این مزیت برخوردار است که شما علاوه بر امکان انتخاب کلیدواژه می‌توانید زمان نمایش تبلیغ خود را نیز تعیین کنید. برای انتخاب بهترین زمان برای نمایش تبلیغ شما باید با محدوده جغرافیایی مخاطبان خود، سبک زندگی آن‌ها و محدوده سنی آن‌ها آشنا باشید.

برای مثال اگر می‌خواهید یک محصول غذایی بسته‌بندی شده با امکان صادرات به اروپا را تبلیغ کنید، باید بدانید مخاطبان شما در کدام کشورهای اروپایی هستند و بهتر است این تبلیغ در زمانی نمایش داده شود. همچنین اگر مخاطبان هدف شما ایرانی هستند باید بدانید در کدام ساعات شبانه‌روز احتمال جستجوی کلیدواژه از سوی آن‌ها بیشتر است. با این روش می‌توانید نرخ تبدیل خود را نیز افزایش دهید.

یک نکته مهم پیرامون تبلیغات گوگل

استفاده از ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای موفقیت کمپین تبلیغات گوگل ادز، افزایش اثربخشی تبلیغ و افزایش درآمد با این روش است. شاید به دانش بازاریابی و تجربه خود در انتخاب کلمات کلیدی مناسب اعتماد داشته باشید، اما محک‌زدن این تجربه با ابزارهای آنلاین تحقیقات کلمات کلیدی، هزینه زیادی برای شما ندارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً این کار را انجام دهید.

اگر به دنبال یک ابزار رایگان برای تحقیقات کلمات کلیدی هستید، Google Ads Keyword Planner ( که در یک برگه جدید در پنل مدیریت کمپین شما باز می‌شود)؛ ابزاری عالی برای تحقیق است. Keyword Planner به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را وارد کنید (چه کلماتی که تاکنون هدف قرار داده‌اید و چه کلماتی که فکر می‌کنید ممکن است برای هدف تبلیغاتی شما مناسب باشند)، این ابزار، اطلاعاتی را در مورد آن کلمات کلیدی و همچنین توصیه‌هایی برای کلمات کلیدی مشابه به شما ارائه می‌دهد.

پربازده‌ترین تبلیغات گوگل ادز با خدمات ادستیتو

موفقیت در کمپین گوگل ادز نیازمند آشنایی با انواع تکنیک‌های بهینه‌سازی کمپین گوگل ادز است. اما نکته دیگر در این زمینه انتخاب مجموعه‌ای است که خدمات راه‌اندازی کمپین را در اختیار شما قرار می‌دهد. ما برای راه‌اندازی یک کمپین موفق تبلیغاتی، مجموعه ادستیتو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ادستیتو یک پارتنر رسمی و فعال گوگل است که می‌تواند به شما در راه‌اندازی کمپین‌های مؤثر با بازده بالا کمک کند. برای دریافت خدمات از ادستیتو می‌توانید همین حالا از طریق سایت این مجموعه (adstitu.com)  اقدام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها